Vaksamheten i sociala medier

Colors

Jag gillar när företag fattar grejen. Det där med service. Oavsett det gäller ansikte mot ansikte, över telefonen, per e-post och även – nu när vi skriver 2015 – sociala medier. Jag har redan avhandlat vad jag tycker om vissa företag och deras närvaro (Twitter-SM bland mobiloperatörer) och jag tänColorsker göra det igen om det behövs.

Häromdagen lämnade jag ett omdöme på Tripadvisor. De inlägg jag skriver där läses av folk, några av dem får en hjälpsamhetsröst och få av dem besvaras av någon representant från platsen eller stället ifråga. Jag förväntar mig inte det. Däremot blir jag positivt förvånad när så faktiskt sker.

Ja, som häromdagen då. På förra veckans jobbuppdrag i Hufvudstaden bodde jag på Amaranten på Kungsholmen. Ett ganska okej hotell där framförallt den fantastiskt sköna kudden utmärkte sig men där ganska många saker kändes lite… tja, vi kan kalla det för passé, med ett bäst-före-datum som redan passerats för ett tag sedan. Vilket också framgick av mitt omdöme på just Tripadvisor.

Igår kväll hade Amaranten svarat.

I det här fallet kan en sådan liten enkel grej få mig att återkomma. De är vaksamma och lyssnar på sina kunder och det inte bara över disken på plats. Helt klart pluspoäng. Och givetvis, jag ska bli bättre på att säga till på plats om jag inte är nöjd. Där följer jag tyvärr svenskheten. Det vill säga – hålla käft och gnälla hemma bakom tangentbordet istället. Vad fasen är det om?

Skärpning, jag och tack till företagen som finns på webben och möter kunderna även där!

Amaranten och Tripadvisor

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.