Häromdagen beställde jag lite prylar och igår kväll när jag kom hem fanns det ett paket till mig på plats. Det såg ut så här:

Jag har nu en fråga till PostNord, som har levererat paketet:
tycker ni att det här är ett okej sätt att leverera paket på?
Själv tycker jag så här; nej. Typ.
I ovan exemplar är det i princip bara för vilken klåfingrig rackare som helst att sonika stoppa in handen och norpa det som finns. Det finns inte en antydan till att ha reparerat skadan genom att exempelvis tejpa igen paketet, det har lämnats vind för våg. Ska jag räkna med att mina paket ser ut så här framöver? I så fall är det ju ganska enkelt val för mig, nämligen att välja andra fraktsätt eller e-handlare som erbjuder andra paketleverantörer.
Det är inte konstigare än så.

Hej!
Tråkigt att läsa om att paketet som du fått kom fram skadat, tyvärr kan detta ibland ske i hanteringen, i ditt fall ser det ut som paketet har fastnat i något och rivits upp.
När man får ett paket som är skadat bör man alltid ta kontakt med sin avsändare och med oss och meddela att paketet man fått är skadat, särskilt om det saknas innehåll eller om innehållet är skadat, detta för att vi ska kunna göra en utredning om vad som skett. Om paketet endast är skadat är det ändå bra att låta oss veta att detta har skett. man kan via vår hemsida skicka in en synpunkt när man inte är nöjd med ex hantering av paket. Du kommer till formuläret via länken nedan.
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/Lamna-en-synpunkt.aspx
Du är självklart välkommen att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com
Med vänliga hälsningar
Erika PostNord Logistics Kundservice
Hej Erika och tack för ditt svar! Ja, givetvis kan paket skadas på vägen men jag kan väl tycka att en sådan här skada i alla fall borde ha uppmärksammats och på något sätt ha åtgärdats? En tejpbit runt för att förhindra att saker ramlar ur? Nu saknades inga prylar den här gången, lyckligtvis.
Återigen, tack för att du tog dig tid att svara.
Snyggt av Erika på PostNord.. ^^
Hoppas paketets innehåll var helt o att Posten skärper sig.
Jag fick ett paket häromdan som såg ungefär likadant ut. Bedrövligt.
Hasse, ja men eller hur.
herregud. Kul att Erika svarade men hur slarvig får man bli? Kastar man paket hur som helst? Jag har också flertalet tillfällen fått paket som är mer trasiga än hela.
Ja, det är ju ganska bedrövligt hur det hanteras. Får ju nästan bagagehanterarna på flygplatser att verka bättre. 🙂
paketen jag får levererat med postnord ser ut så 7/10 gånger blir för jävla förbannad på dom
Ja, riktigt bedrövligt är det.